Jakie cechy ma silna marka osobista?

utworzone przez wrz 21, 2023Kreacja Marki

czas czytania: 4 MIN

Są takie osobowości w przestrzeni publicznej, które niemal wszyscy rozpoznają, nawet wtedy, gdy niespecjalnie interesują się ich życiem czy karierą. Bywają nimi np. piłkarze, blogerzy, kucharze, podróżnicy, a także przedstawiciele wielu innych profesji, których łączy jedno – potrafili wykreować swój wizerunek w taki sposób, aby wzbudzić powszechne zainteresowanie otoczenia. Śmiało można o nich więc powiedzieć, że stworzyli silną markę osobistą, która stała się podstawą ich publicznej działalności.

Czym jest marka osobista?

 

Pojęcie marki zwykle odnosimy do zbioru cech charakterystycznych dla danego produktu czy usługi, jeśli natomiast interesuje nas odpowiedź na pytanie, co to jest marka osobista, w centrum uwagi musimy umieścić człowieka. Każdy z nas swoim zachowaniem, postawą, czy sposobem bycia wpływa na to, w jaki sposób widzą nas i odbierają inni. Czasem są to działania całkowicie nieświadome, często jednak mają charakter zaplanowany. Mówimy wtedy o kreacji własnego wizerunku, o pewnego rodzaju strategii marketingowej, której celem jest zbudowanie pozytywnej reputacji i rozpoznawalności mogącej przynieść wiele korzyści zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. I tym właśnie jest marka osobista (personal branding), a my spróbujemy przedstawić cechy, jakie powinna posiadać.

 

Branding — czym jest i na czym polega - blog Kod Marki b&w

Silna marka osobista, czyli jaka?

 

Można się zastanawiać, dlaczego jednym udaje się zaistnieć w społecznej świadomości, inni natomiast szybko przepadają w czeluściach internetu i mass mediów. Okazuje się, że kluczem do sukcesu często jest wykreowanie silnej marki osobistej, dlatego postaramy się określić, czym ona się charakteryzuje.

Silna marka osobista powinna być:

1. Autentyczna

– prawda zawsze jest w cenie i przekonuje ludzi. Bywa przecież, że osoby, które stworzyły silne marki, wcale nie mają „kryształowego” charakteru, jednak ich działania są szczere i niewymuszone, co zjednuje im sympatię otoczenia.

2. Spójna

– warto pamiętać, że zazwyczaj funkcjonujemy równocześnie na wielu różnych płaszczyznach. Budując markę, trzeba zadbać o to, aby wszystkie nasze aktywności były spójne i przekazywały ten sam komunikat dotyczący naszej osoby. Tylko wtedy zasłużymy na zaufanie i lojalność odbiorców.

 

3. Konsekwentna – 

– to nieodłączna kontynuacja dwóch poprzednich cech. Nasze działania muszą być nie tylko autentyczne i spójne, ale też długofalowe, nie można szybko rezygnować z obranych celów, postanowień i składanych innym obietnic.

4. Wyróżniająca się 

– celem budowania marki jest rozpoznawalność, warto więc tworzyć ją na podstawie jakiejś unikatowej cechy czy oryginalnej umiejętności. To pomoże zaintrygować swoją osobą innych i rozbudzić zainteresowanie otoczenia.

5. Odważna 

– znane osobowości wyróżniające się silną marką osobistą często przełamują schematy, nie boją się mówić oraz robić rzeczy niesztampowych. Jednym słowem są odważne w swoich działaniach, co zjednuje im sympatię, a nawet budzi podziw.

6. Kompetentna

– szacunek otoczenia często zyskują osoby wyróżniające się profesjonalną wiedzą w danej dziedzinie. Może to być ułamek rzeczywistości, ważne aby stać się ekspertem, którego zdanie jest brane pod uwagę i uważane za słuszne.

7. Charyzmatyczna

– tym, którzy potrafią porwać za sobą innych, żyje się prościej. Szybciej osiągają sukcesy oraz ogólne poważanie. Charyzmatyczna osobowość oraz umiejętność przekonywania do swoich idei i wizji to duży atut silnej marki osobistej.

8. Wartościowa

– wszystkie działania powinny czemuś służyć. Kreując markę, warto zastanowić się nad tym, co chcemy przekazać innym oraz jakie korzyści może im to przynieść. Na bazie wspólnych wartości można zbudować silną relację, która przetrwa niejeden kryzys, nawet wizerunkowy.

To oczywiście nie wszystkie cechy silnej marki osobistej, ale jedne z najważniejszych. Każdemu, kto chce zaistnieć, wyróżnić się z tłumu czy zbudować swoją karierę zawodową polecamy obserwowanie poczynań osób, które dzięki spójnym i konsekwentnym działaniom stały się rozpoznawalne i cenione. Wzorem może być np. Martyna Wojciechowska lub Robert Makłowicz – oboje są dowodem na to, że do osiągnięcia sukcesu niezbędne są pasja, autentyczność i konsekwencja.

Ocen poradę

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Blog O nas

Jesteśmy Dominika i Kamila

Pomożemy Ci zbudować wyjątkową markę, która będzie do Ciebie pasować jak ulał. Oczarujesz wymarzonych klientów i będziesz mogła rozwijać swój biznes na luzie.

Pomagamy dotrzeć do serca marki
Lubimy upraszczać
Liczą się dla nas efekty

Wyślij zgłoszenie na: kontakt@kodmarki.pl
+48 606 798 771

szukaj wg kategorii

Dołącz do newslettera

Bądź na bieżąco i dołącz do BrandNews, dzięki temu jako pierwsza otrzymasz garść praktycznych wskazówek, o tym jak budować branding i rozwijać unikalną i dopasowaną do Ciebie markę osobistą.

+48 606 798 771
kontakt@kodmarki.pl