Cześć, witam Cię serdecznie w podcaście Projekt Marka – Branding, Marka osobista i strona dla Ekspertki. Ja się nazywam Kamila Chyła, jestem strategiem komunikacji marki i autorką treści marketingowych.
Do nagrania tego odcinka zainspirowało mnie spotkanie z Magdą Seroką, która jest coachem mocnych stron i talentów Gallupa. Ale dziś nie będę mówić o talentach, a o wartościach. Wkrótce będziemy budować dla Magdy Kod Marki i stronę www, więc w ramach przygotowań do pracy umówiłam się z nią na sesję dotyczącą moich talentów.
Tak, jednym z najlepszych sposobów na to, aby lepiej poznać markę, jej serce i wyróżnik jest udział w sesji, warsztatach lub innego typu usłudze, którą świadczy klientka. Stosuję tą metodę od niedawna i muszę przyznać że świetnie się sprawdza. Nie muszę już tak wiele się domyślać. Doświadczam.
Spis treści
- 1 Moje kluczowe talenty wg Gallupa
- 2 Jak talent Bliskość przekłada się na wartości mojej marki?
- 3 Jak talent Pryncypialność przekłada się na wartości mojej marki?
- 4 Jak odnaleźć pracę marzeń?
- 5 Jak talent Wizjoner przekłada się na wartości mojej marki?
- 6 Dlaczego warto określić 3 dominujące wartości dla swojej marki?
- 7 Sprawdź czy wartości, które cenisz są naprawdę Twoje
Moje kluczowe talenty wg Gallupa
Test Gallupa wykonałam 4 lata temu. Specjaliści określają, że wystarczy go zrobić jeden raz w życiu i nie powtarzać. Dlatego po prostu wysłałam Madzi opis moich 5 dominujących talentów. One są ciekawe, bo chyba nietypowe. Ale myślę, że każdy może tak powiedzieć. Przecież jesteśmy wszyscy cudownie wyjątkowi.
Niemniej jednak, kiedy pierwszy raz spojrzałam na moje talenty te 4 lata temu – byłam zaskoczona i nie do końca rozumiałam jak mam je niby wykorzystać w pracy i w życiu. Weźmy pierwsze 3 dominujące – Bliskość (Relator), Pryncypialność (Belief) i Wizjoner (Futuristic). Wizjonera przyjęłam z wdzięcznością i zrozumieniem, bo tak jestem nieustannie głową w przyszłości, z wizją co jeszcze mogę zrobić by rozwinąć Kod Marki.
Ale Bliskość- to bardziej talent życiowy, taki rodzinny. Ważne jest dla mnie by budować bliskie relacje. Ale zupełnie te cztery lata temu nie rozumiałam jak talent Pryncypialność ma wspierać moją pracę. Znów widziałam tu wierność zasadom jakimś moralnym, co mi się mocno z duchowością i wiarą kojarzyło.
Dla ciekawskich mam jeszcze talent Współzależność (Connectedness) i Intelekt (Intellect).
Dopiero Madzia uświadomiła mi, jak mocno moje talenty wpływają na moją pracę i życie – szczególnie te dwa pierwsze Bliskość i Pryncypialność.
I tu pojawia się temat wartości. W kontekście budowania marki, ważne jest by budować ją zgodnie ze swoimi wartościami. W pracy z klientkami, kiedy określamy fundamenty marki kluczowe znaczenie ma wskazanie, jakie wartości są dla nich ważne. Czym się kierują w życiu, jaką markę chcą budować. Głównym wyróżnikiem Kodu Marki jest pomoc w stworzeniu marki, która jest prawdziwie Twoja, autentyczna. Ponieważ prawda przyciąga. Tą zasadą kieruję się od początku istnienia Kodu Marki.
Ale dlaczego? Nigdy się nie zastanawiałam dlaczego jest to dla mnie tak ważne. I okazuje się, że odpowiedź przyniosło mi przyjrzenie się głębiej moim talentom. Cóż za odkrycie!
Jak talent Bliskość przekłada się na wartości mojej marki?
Spójrzmy na talent Bliskość. Należy on do domeny budowania relacji. Osoby z tym talentem lubią bliskie relacje z innymi. Odnajdują satysfakcję w pracy z przyjaciółmi, aby osiągnąć zamierzony cel. Tworzą solidne, prawdziwe i dające wzajemną satysfakcję relacje, pełne troski i zaufania.
I tak, buduję moją markę z siostrą Dominiką, którą nie tylko kocham, ale z którą uwielbiam spędzać czas. Do której mam pełne zaufanie. Możemy być wobec siebie szczere i autentyczne. Czasem usłyszę, co jej nie pasuje i doceniam to, bo wiem, że są jeszcze obszary, gdzie mogę popracować i coś zmienić. Ale najbardziej w naszej relacji doceniam lojalność. Być może wynika to z doświadczenia, że wcale nie jest tak łatwo znaleźć osobę do współpracy, która będzie wobec siebie w 100% lojalna. Z pewnością jest to dla mnie kluczowa wartość.
Madzia uświadomiła mi, że na budowaniu bliskich, opartych na zaufaniu relacji opiera się cała moja praca z klientami. Pracuję głównie 1×1. To co oferuję w Kodzie Marki to pełny fokus na klientce. Stwarza to dla niej bezpieczną przestrzeń, ponieważ mogę poświęcić jej 100% uwagi i nic mnie nie rozprasza. Jak to wygląda w praktyce? – zanim zaczniemy pracę spotykamy się online na 2-3 h na warsztaty odkrywające, które pomagają mi zgłębić jaki charakter ma jej marka. Lubię być obecna na sesji zdjęciowej, dzięki temu spotykamy się na żywo i jeszcze mocniej mogę poczuć energię klientki. Stworzenie Kodu Marki po takim przygotowaniu jest proste. Dzieje się w sposób naturalny. I myślę, że talent Bliskość, czy wartość jaką jest budowanie relacji opartych na zaufaniu mocno mi w tym pomaga.
Jak talent Pryncypialność przekłada się na wartości mojej marki?
Talent Pryncypialność cały dotyczy wartości. Osoby z tym talentem mają określony zestaw podstawowych wartości, z których wyłania się ich cel życiowy. To daje im niewyczerpalne źródło pasji i wytrwałość. Wprowadza przejrzystość i wyznacza kierunek działania.
Pryncypialność nie pozwala Ci na pracę, która nie będzie zgodna z Twoimi wartościami, bo będziesz czuć się jak oszustka. Przez lata pracując na etacie zmagałam się z tym brakiem poczucia sensu i niezgodę na pewne działania, decyzje, które mijały się z moimi wartościami. I musiałam zrezygnować, budująć własny biznes, który daje mi głębokie poczucie sensu i spełnienia. Ponieważ widzę głęboki sens i wartość jaką dajemy naszym klientkom
Kiedy działasz w zgodzie z wartościami praca staje się nie tylko sposobem na zarabianie pieniędzy, ale osobistą misją. Taka praca Cię uszczęśliwia, wzbogaca Twoje życie, ale właśnie wpływa pozytywnie na życie innych osób.
Jak odnaleźć pracę marzeń?
Kiedy możesz powiedzieć że odnalazłeś pracę marzeń? Tu zacytuję Justynę Warzochę, coacha świadomości dostatku i założycielkę marki Bogata Dusza, która pięknie mówi “Możesz ją stworzyć. Wymarzona praca to taka, w której płaci Ci się za bycie Tobą. W której otrzymujesz zapłatę za to kim i jaka jesteś. W której możesz przejawić siebie i wyrazić siebie. Wymarzona praca to taka, do której masz predyspozycje naturalnie, w której czujesz się szczęśliwa, a jednocześnie zatracasz w ogóle poczucie czasu, bo jest tak dla Ciebie przyjemna i wspaniała, że ciężko to nazwać pracą.” Ja się pod tym po stokroć podpisuję. Praca w której wykorzystujesz swoje talenty to praca dla Ciebie idealna.
Jak talent Wizjoner przekłada się na wartości mojej marki?
Ważną wartością jest dla mnie ciągły rozwój i doskonalenie. I tu znów mój talent Wizjonera mocno mnie wspiera. Inspiracja przyszłością, tym co może przynieść, jaki potencjał się kryje jeszcze przede mną – to mnie pociąga. Nieustannie nakreślam lepszą wizję przyszłości. Ta wizja jutra pomaga wnieść naszą markę na wyższy poziom.
Ta wartość również pomaga mi w pracy z klientkami. Widzę, gdzie klientka jest w danym momencie i mogę nakreślić jej wizję rozwoju firmy. Pokazać czy zaplanować ścieżkę, która pomoże przejść poziom wyżej. Jest to szczególnie pomocne, gdy klientka czuje, że nie wie jaki powinien być kolejny krok. I w jakimś sensie stoi w miejscu ze swoją marką.
Dlaczego warto określić 3 dominujące wartości dla swojej marki?
Pomyśl, jakie wartości są dla Ciebie kluczowe. Wystarczy, że określisz 3 dominujące wartości. Więcej nie potrzebujesz. Jeśli będziesz budować życie i markę w zgodzie z nimi, pomoże Ci to uniknąć rozproszenia i ominąć wszelkie przeszkody. A w rezultacie poprowadzi do poczucia ogromnej satysfakcji i spełnienia z tego co robisz, jak żyjesz. Bo będziesz w harmonii ze sobą.
W Kodzie Marki z Dominiką pracowałyśmy nad określeniem, jakie wartości są dla nas wspólne. Bo jesteśmy różne i dla każdej z nas co innego może być ważne. Wyszło nam ostatecznie, że mamy zgodność co to tych wartości: Prawda, niezależność, zaufanie. Można do tego dołożyć jeszcze piękno i empatię – to pomaga zachować nam najwyższą jakość – tworząc piękne projekty i realnie wczuwając się w potrzeby klientek.
Sprawdź czy wartości, które cenisz są naprawdę Twoje
W kwestii wartości chcę na koniec zwrócić uwagę na prześwietlenie swoich wartości. Rozpoznanie, czy one rzeczywiście są moje, czy może zostały mi wgrane przez rodzinę, szkołę, społeczność w której wzrastałyśmy. Bo może myślisz, że dla Ciebie najważniejszą wartością jest rodzina, ale Twoje życie temu przeczy. Bo jednak mnóstwo czasu poświęcasz na pracę i ten czas jakościowy z rodziną to są tylko krótkie chwile. Warto być ze sobą zupełnie szczerą w tym aspekcie.
Wartość to sposób myślenia, w którego słuszność wierzysz, bo jest to dla Ciebie osobiście ważne. To co dobre dla innych, dla naszych rodziców, niekoniecznie może być dobre dla innych. Dlatego aby być w prawdzie ze sobą określ swoje 3 dominujące wartości i sprawdź czy w swoim życiu w pracy, budując swoją markę robisz to zgodnie z tymi wartościami. Nie wiesz od czego zacząć? Zrób Test Wartości u Magdy Seroki. Jest naprawdę pomocy. Powodzenia!
Jeśli masz ochotę porozmawiać o tym, jak można rozwinąć Twoją markę, umów się na sesję strategiczną. Sprawdzimy na jakim etapie budowania marki jesteś i jakie działania rekomendujemy, abyś mogła zbudować rozpoznawalną markę ekspertki, a następnie efektywnie nią zarządzać.
0 komentarzy