Cześć, witam Cię serdecznie w podcaście Projekt Marka – Branding, Marka osobista i strona dla Ekspertki. Nazywam się Kamila Chyła. Razem z moją siostrą prowadzę firmę Kod Marki, w której pomagamy ekspertkom zbudować profesjonalną i wyrazistą markę, która pozwala ci zarabiać dobre pieniądze.
Chciałabym ciebie zaprosić do obejrzenia serii nagrań, w których przyjrzymy się tematowi budowania marki ekspertki.
Spis treści
- 1 Dlaczego warto budować markę osobistą ekspertki?
- 2 Jak marka osobista oddziałuje na klientów
- 3 Marka osobista i wspólne wartości
- 4 Kiedy budujesz markę osobistą – nie martwisz się o konkurencję
- 5 Klient, który wybiera konkurencje, może też wybrać Ciebie, bo jesteś inna
- 6 Marka osobista to twoja najlepsza inwestycja biznesowa
Dlaczego warto budować markę osobistą ekspertki?
Bardzo zachęcam Cię do tego, żebyś budowała markę osobistą ekspertki.
Marka osobista sprawia, że dużo szybciej zdobywasz zaufanie swoich odbiorców, niż gdybyś rozwijała firmę i budowała w taki tradycyjny sposób. Posługując się logotypem i tylko i wyłącznie nazwą firmy.
Odbiorcy chcą poznać Ciebie osobiście. Chcą wiedzieć, kim jest osoba która stoi za daną marką. Twój sposób mówienia, twój sposób bycia, twoja energia, twoje zainteresowania, poczucie humoru – to wszystko jest dla nich pociągające i interesujące. Chcą zobaczyć, jak jesteś inna od reszty ekspertów i co ciebie wyróżnia. To można tylko i wyłącznie zbudować, jeżeli mówimy do danej osoby. Jeżeli się spotykamy, jeżeli organizujemy różne wydarzenia. Głównie mam tutaj na myśli wydarzenia online. Bądź nagrywamy filmy, bo dzięki temu ktoś nas może zobaczyć na żywo. Nie jesteśmy tylko na zdjęciu, nie jesteśmy tylko na stronie internetowej. Ani tylko właśnie nie funkcjonujemy jako prezes, założyciel. Ale dajemy się poznać poprzez bezpośrednie spotkania tego typu.
Jak marka osobista oddziałuje na klientów
Pamiętam, jak kiedyś umówiłam się na spotkanie klientką i ona właśnie powiedziała coś ciekawego. To jest taka trochę dziwna sytuacja, ponieważ ja jej nie znam, dla mnie ona jest zupełnie nową osobą. Natomiast ona zna mnie już bardzo dobrze, ponieważ odsłuchiwała moje podcasty, była na moich webinarach. Dzięki temu ona ma wrażenie, że bardzo dobrze mnie zna. Dzięki temu, że spotkałyśmy się na żywo, online to mogłyśmy poznać się boezpośrednio.
Także dzięki temu, że budujesz tę markę osobistą, skracasz ten dystans i tą barierę, którą generalnie zawsze mamy, jeżeli po prostu marki osobistej nie budujemy. Tylko wyłącznie posługujemy się jakąś promocją, w taki inny tradycyjny sposób.
Marka osobista i wspólne wartości
Co jest jeszcze ważne dla klienta? Szczególnie istotne jest, jeżeli podziela podobne wartości do ciebie. Jeżeli ty jesteś marką, która w swoim brand message ma podane, że ważne są dla nas kwestie związane z ekologią i że stosujemy rozwiązania ekologiczne w naszej firmie. Osoba, która jest twoim klientem potencjalnym, podziela podobne wartości. Czyli dla niej też ekologia jest bardzo istotna – w tym momencie Ty stajesz się naturalnym wyborem dla takiej osoby. Stajesz się oczywistą marką do współpracy, ponieważ klient już ciebie zna, a jeszcze do tego lubicie też same rzeczy. I uważacie, że te same rzeczy są ważne i istotne.
Kiedy budujesz markę osobistą – nie martwisz się o konkurencję
Kolejną kwestią, która jest tutaj warta uwagi, to jest kwestia konkurencji. Dlatego, że jeżeli ty budujesz markę osobistą, to w automatyczny sposób odróżniasz się od wszystkich innych ekspertów. Ponieważ budujesz tą markę na sobie, na swojej prawdzie, na swojej osobowości, na swojej autentyczności. W związku z tym trudno jest znaleźć innego eksperta, który tak wygląda jak ty. Podobnie działa, ma podobne doświadczenie życiowe i zawodowe, czy podobne talenty. W związku z tym, nawet jeżeli ktoś wypuszcza podobny produkt i oferuje te same usługi co ty, to nigdy nie będzie robił tego w taki sam sposób jak ty to robisz. I może się zdarzyć, że klient pójdzie do tamtego innego eksperta, który jest twoją bezpośrednią konkurencją, ale i tak przyjdzie do ciebie, bo ty to zrobisz w inny, charakterystyczny dla siebie sposób, który też wydaje mu się pociągający.
Klient, który wybiera konkurencje, może też wybrać Ciebie, bo jesteś inna
W tym momencie jest tak, że mamy dostęp do bardzo dużej ilości ekspertów. W związku z tym, często się zdarza, że korzystamy z usług wielu osób. I to jest też dobre, dlatego że poszerza nam się ten zakres wiedzy, zakres informacji i doświadczenia zdobytego, dzięki współpracy z różnymi osobami. Nawet jeżeli to są te same usługi, to nie znaczy, że tu coś mi się nie spodobało, a teraz wybieram tylko i wyłącznie tą osobę do współpracy. Tylko można korzystać jednocześnie z usług wielu ekspertów, więc ty zawsze też możesz po prostu stać się tą osobą, którą Twoja klientka wybierze.
Marka osobista to twoja najlepsza inwestycja biznesowa
Dzięki temu, że budujesz tą markę osobistą, czyli dbasz o systematyczność. Konsekwentnie pojawiasz się w mediach społecznościowcyh, piszesz newsletter, nagrywasz filmy i wrzucasz podcasty. To buduje zaufanie i to jest bardzo szybki i fajny sposób na to, żeby budować wokół swojej marki zaangażowaną społeczność. A zaangażowana społeczność sprawia, że nasz biznes prosperuje. W związku z tym, inwestycja w rozwijaniu marki osobistej bardzo szybko może się okazać dla ciebie najlepszą decyzją biznesową i bardzo szybko przełożyć się i wpłynąć pozytywnie na twoją przyszłość i na twoją finansową wolność. Bardzo zachęcam.
Zarezerwuj termin konsultacji strategicznej