czas czytania: 5 MIN
Marka osobista, to obecnie bardzo gorący temat wszędzie tam, gdzie chodzi o rozwój i karierę. To bardzo istotny element budowania silnej wyróżniającej się firmy, na który trzeba zwrócić szczególną uwagę i którego absolutnie nie powinno się pomijać. Dziś w dobie ogromnej konkurencji, aby wyjść na prowadzenie i przekonać do siebie klientów, trzeba się naprawdę mocno napracować. Jednym z lepszych sposobów na osiągnięcie sukcesu może być profesjonalna sesja fotograficzna, która przybliży i „uczłowieczy” markę, przez co zyska ona popularność i dobrą reputację.
Spis treści
Po co marka osobista?
Marka osobista to pewien rodzaj kreacji własnego wizerunku, dzięki któremu otoczenie będzie nas postrzegało w konkretny pożądany przez nas sposób. Można powiedzieć, że każdy z nas często nieświadomie robi to samo w codziennych relacjach, budując jednak profesjonalną markę osobistą, warto zaplanować swoje działania. Można się zastanawiać, do czego nam to właściwie potrzebne? Czy nie wystarczy być specjalistą w swojej dziedzinie albo produkować dobrej jakości wyroby, aby znaleźć atrakcyjną pracę lub wiernych klientów? Otóż niestety często to nie wystarczy. Winna jest przede wszystkim wspomniana wcześniej olbrzymia konkurencja, wśród której łatwo stać się niewidzialnym. Aby tak się nie stało, trzeba więc zwrócić na siebie uwagę, a tym co może w tym pomóc, jest właśnie marka osobista.
Czy zdjęcia to dobry pomysł?
Mogłoby się wydawać, że jeżeli to, co robimy, głosimy czy przedstawiamy otoczeniu jest wartościowe, to powinno wystarczyć do zbudowania silnej marki osobistej. Niestety niekoniecznie musi tak być, choć oczywiście nasza działalność ma tu ogromne znaczenie. Ludzie jednak lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia i nawet dziś w dobie ogromnej popularności wirtualnych kontaktów, często po drugiej stronie monitora poszukują prawdziwego człowieka. Przykładem może być popularny ostatnio sposób wynajmu wakacyjnych apartamentów, który często odbywa się całkowicie bezkontaktowo i choć wiele osób chwali sobie ten system, to są i tacy, którzy wolą mieć osobisty bądź przynajmniej telefoniczny kontakt z właścicielem nieruchomości, bo wtedy czują się pewniej i bezpieczniej. Sesja zdjęciowa oczywiście nie jest tym samym, co rozmowa, daje jednak pewien obraz tego, kto stoi za firmą i pomaga zbudować sobie pewne wyobrażenie o tej osobie, a nawet przypisać jej określone cechy charakteru. Aby otoczenie odbierało nas tak, jak chcemy, warto zlecić taką sesję profesjonalnemu fotografowi, który potrafi wydobyć z portretowanej osoby, to czego nie widać „na pierwszy rzut oka”.
Jak się przedstawić?
Odpowiedź jest prosta – siebie! Ale jak to zrobić, aby nie było nudno, co powinno się znaleźć na fotografiach, w jaki sposób pozować? Pytań może się tu nasuwać mnóstwo, dobry fotograf na pewno jednak na nie odpowie. Planując sesję fotograficzną dla marki osobistej, trzeba pamiętać, o tym, aby zachować spójność wizerunku, czyli żeby to, co o sobie mówimy światu, korelowało z tym, co pokazujemy na fotografiach. Warto więc na nich przedstawić nie tylko swój uśmiechnięty wizerunek, ale też miejsce pracy, nasze inspiracje, pasje, ulubione zajęcia, narzędzia, którymi się
posługujemy podczas zawodowych obowiązków oraz wszystko to, co jest dla nas ważne i ma wpływ na to, kim jesteśmy. Ludzie lubią oglądać czyjeś życie, a jeśli dotyczy to osoby stojącej za jakąś firmą, jest jeszcze ciekawszym doświadczeniem.
Sesja fotograficzna dla marki osobistej – korzyści
Dobre zdjęcia skracają dystans pomiędzy odbiorcami a osobą, która jest na nich przedstawiona. Znacznie chętniej nawiązujemy relacje, podejmujemy współpracę czy kupujemy coś od tych, których w jakiś sposób znamy. Fotografie wyróżniają markę osobistą wśród wielu innych podobnych, zwiększają jej rozpoznawalność i zachęcają do interakcji. Opowiadają jakąś historię, powodują, że firma staje się czymś namacalnym, pokazują, kto za nią stoi i jakie wartości są mu bliskie. Mają też wymiar czysto praktyczny – ułatwiają przygotowanie spójnych materiałów reklamowych, strony internetowej czy webinarów i szkoleń. Profesjonalna sesja fotograficzna dla marki osobistej to doskonała inwestycja w swoją karierę i wizerunek, od którego często zależy więcej, niż nam się wydaje.
0 komentarzy