Kreowanie wizerunku marki – dlaczego jest kluczowe?

utworzone przez gru 4, 2023Kreacja Marki

czas czytania: 4 MIN

Choć cena produktu lub usługi jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na decyzje klientów, to żadna firma, nie powinno zapominać o innych czynnikach pomagających w zdobyciu dobrej pozycji na rynku. Jednym z nich jest niewątpliwie wizerunek marki, który co prawda nie jest niczym namacalnym, jednak może pomóc wynieść firmę na szczyty popularności.

Jak Cię widzą…

…tak cię piszą. Stare, dobrze znane powiedzenie pokazujące, że ludzie mają naturalną skłonność do oceniania innych na podstawie wyglądu, sposobu zachowania czy innych widocznych cech, nadal ma się dobrze i jest aktualne. Co ciekawe z powodzeniem można go odnieść nie tylko do osób, ale również do firm, które są stałym elementem naszej codzienności. Spośród ogromnej oferty, jaka jest obecnie dostępna na rynku, musimy przecież jakoś wybrać konkretne marki, które zaspokoją nasze potrzeby. W tym wyborze często wspomagamy się właśnie naszym wyobrażeniem o danej firmie, które jest efektem tego, w jaki sposób wykreowała ona swój wizerunek. Stąd płynie już prosty wniosek – każda marka powinna dołożyć wszelkich starań, aby był on jak najlepszy!

Kreowanie wizerunku marki_Kod_Marki

Jak budować wizerunek marki?

Zacznijmy od tego, czym jest wizerunek marki. Definicja tego pojęcia nie jest specjalnie skomplikowana, gdyż oznacza ono zespół wyobrażeń i odczuć, jakie wywołuje marka u klientów, kontrahentów, pracowników oraz całego otoczenia, w którym funkcjonuje. Najkorzystniejsza sytuacja, to oczywiście taka, gdy ten wizerunek jest pozytywny, w przeciwnym razie można dużo stracić. Na to, w jaki sposób będzie postrzegana dana firma trzeba sobie zapracować i jest to długi składający się z wielu etapów proces. Chcąc wykreować odpowiedni wizerunek marki, trzeba zacząć od odpowiedzi na pytania dotyczące tego, jakie wartości są dla niej ważne, w jakim celu powstała oraz jaka misja jej przyświeca. Pozwoli to na zaplanowanie konkretnych działań, dzięki którym firma będzie pozytywnie odbierana przez otoczenie i zyska dobrą reputację. Wśród nich znajdą się na pewno czynności polegające na opracowaniu systemu identyfikacji wizualnej oraz przemyślanej aktywności w social mediach. Podtrzymywanie relacji z odbiorcami za pomocą różnych kanałów komunikacji to jeden z ważniejszych elementów pracy nad wizerunkiem, ważne jednak jest to, aby komunikacja ta była spójna i autentyczna. W dzisiejszych czasach nie można też pominąć kwestii etycznych, które są coraz ważniejsze dla klientów czy kontrahentów i mają ogromny wpływ zarówno na to, jak postrzegana jest marka, jak i na konkretne decyzje podczas zakupów. Dlatego firma chcąca poprawić bądź zbudować swój wizerunek, powinna zwrócić uwagę na przestrzeganie praw pracowników, inwestowanie w technologie chroniące środowisko naturalne czy angażowanie się w kampanie społeczne.

Kreowanie wizerunku marki_Kod_Marki

Dlaczego to takie ważne?

Pierwsza najbardziej oczywista odpowiedź dotyczy konsumentów. Pozytywny wizerunek marki pomoże jej utrzymać zainteresowanie dotychczasowych klientów i pozyskać zaufanie tych, którzy dopiero się z nią zetknęli. Trzeba też pamiętać o tym, że o wielu firmach dowiadujemy się właśnie od tych, którzy korzystają z ich oferty, dlatego warto zadbać o to, aby byli oni zadowoleni i chcieli dzielić się swoimi doświadczeniami.

Kreowanie wizerunku marki to także doskonały sposób na stworzenie odpowiedzialnego i lojalnego zespołu pracowników, który jest przecież podstawą dobrze prosperującej firmy.  Pozytywna reputacja szybko zyska uznanie wśród zatrudnionych osób, a także będzie zachętą dla tych, którzy wezmą udział w rekrutacji. Z firmy, która może poszczycić się dobrą opinią, ludzie raczej nie odchodzą i starają się wydajnie pracować, ponieważ wiedzą, że zostanie to docenione. Dzięki temu można na nich liczyć i wspólnie wdrażać nowe projekty.

Kolejną kwestią, której nie wolno pominąć, są kontrahenci, którzy łatwiej zaufają odpowiedzialnym i cieszącym się uznaniem partnerom biznesowym, niż takim, którzy nie wywołują pozytywnych skojarzeń.

Wszystko to prowadzi do zwiększenia wiarygodności firmy oraz umocnienia jej pozycji do rynku, dzięki czemu ma ona szanse na stabilny rozwój i powiększenie grupy lojalnych klientów.

Ocen poradę

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Blog O nas

Jesteśmy Dominika i Kamila

Pomożemy Ci zbudować wyjątkową markę, która będzie do Ciebie pasować jak ulał. Oczarujesz wymarzonych klientów i będziesz mogła rozwijać swój biznes na luzie.

Pomagamy dotrzeć do serca marki
Lubimy upraszczać
Liczą się dla nas efekty

Wyślij zgłoszenie na: kontakt@kodmarki.pl
+48 606 798 771

szukaj wg kategorii

Dołącz do newslettera

Bądź na bieżąco i dołącz do BrandNews, dzięki temu jako pierwsza otrzymasz garść praktycznych wskazówek, o tym jak budować branding i rozwijać unikalną i dopasowaną do Ciebie markę osobistą.

+48 606 798 771
kontakt@kodmarki.pl