Co to jest digital marketing – jakie są elementy?

Komunikacja Marki

czas czytania: 5 MIN

Digital marketing w dzisiejszych czasach odgrywa kluczową rolę w sukcesie firmy. Jest to zbiór strategii oraz technik promocyjnych, które wykorzystujemy w internecie i innych cyfrowych platformach, aby dotrzeć do klientów i budować wizerunek marki. Poprzez digital marketing firma może skutecznie docierać do szerokiego grona odbiorców. Co to jest digital marketing? Jakie elementy wchodzą w jego skład? 

Podstawowe zalety digital marketignu

Digital marketing, znany również jako marketing cyfrowy, to dziedzina marketingu, w której wykorzystuje się internet, cyfrowe platformy oraz wiele innych narzędzi do promowania produktów i usług marki.

Celem digital marketingu jest:

  • dotarcie do konkretnej grupy odbiorców
  • generowanie ruchu na stronach internetowych
  • przekształcanie go w konwersję i sprzedaż

Digital marketing umożliwia precyzyjne i dedykowane działania, dzięki którym możemy osiągnąć większą efektywność oraz lepsze wyniki pozyskania kontaktów do osób, do których można kierować sprzedaż. Kluczowym elementem digital marketingu jest analiza danych, które umożliwiają śledzenie wyników kampanii promocyjnej, mierzenie wskaźników sukcesu i dostarczanie informacji potrzebnych do podejmowanych decyzji. 

Do zalet digital marketingu należy:

  • duża różnorodność kanałów komunikacji
  • precyzyjne docieranie do wybranych grup odbiorców
  • przekazywanie spersonalizowanych komunikatów
    Kod Marki Co to jest digital marketing

    Digital marketing w mediach społecznościowych 

    Media społecznościowe to obszar, w którym możesz zbudować zaangażowaną społeczność, wśrod której nie tylko znajdą się potencjalni klienci, ale też osoby pełniące rolę ambasadora Twojej marki. O tym, jak duże jest zaangażowanie w mediach społecznościowych, świadczy fakt, że co minutę Facebook Stories ogląda 44 miliony użytkowników. Dlatego jedną z drug do budowania rozpoznawalnej marki jest prowadzenie profilu firmowego na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Linkedin czy na innych platformach, które zwiększają Twoje szanse sprzedaż.

    Social media marketing to zestaw działań marketingowych, których głównym celem jest generowanie ruchu na stronie internetowej, poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych, czyli retargeting. Odbiorcy stają się coraz bardziej wymagający, a ich potrzeby i oczekiwania rosną, dlatego jeśli chcesz utrzymać zaangażowanie wokół swojej marki, potrzebujesz systematycznie nagrywać filmy, prowadzić transmisje na żywo, tworzyć interaktywne quizy. Ważne jest również dbanie o to by komunikować się z użytkownikami i reagować na ich bieżące potrzeby bez znaczących opóźnień. 

    Trudno jest budować społeczność organicznie, ponieważ bezpłatne posty mają bardzo ograniczony zasięg. Jeśli więc chcesz skutecznie promować profil swojej firmy lepiej jest wykupić płatne reklamy. 

    Optymalizacja konwersji w digital marketingu

    Optymalizacja konwersji polega na analizie i odpowienim ustawieniu technicznym strony internetowej, aby przyspieszyć jej ładowanie. Dobre rezultaty przynosi też odpowiednie zaprojektowanie strony, w celu zwiększenia konwersji, czyli konkretnych działań użytkowników, takich jak zakupy w sklepie czy zapisy na newsletter.

    Aby skutecznie zwiększyć dochody za pomocą digital marketingu i optymalizacji konwersji należy:

    • Uprościć strukturę witryny – nawigacja strony internetowej powinna być intuicyjna i prosta. Warto zminimalizować ilość kliknięć potrzebnych do zakupu danego produktu lub skorzystania z usługi. Najlepiej gdyby użytkownik mógł osiągnąć swój zamierzony cel za pomocą 2-4 kliknięć.
    • Ustawić możliwość filtrowania i wyszukiwania produktów – można to zrobić przez stworzenie odpowiednich kategorii, tagów i opcji filtrów, aby pomóc klientom znaleźć produkty, którymi są zainteresowani. Ułatwia to poruszanie się po stronie i skraca czas potrzebny na znalezienie tego, czego klient szuka.
    • Rozszerzyć ofertę i rozbudować prezentacje produktowe – warto dodać więcej produktów do swojej listy i wstawić szczegółowy opis. Dobrze jest podawać wartościowe informacje o poszczególnych produktach (ich cechy, zalety, konfigurację, rozmiar itp.). Dodatkowo wstawienie odpowiedniej ilości zdjęć i filmów pomoże klientom ocenić Twój produkt przed zakupem. Dobrze jest się stworzyć atrakcyjną prezentację, która przyciągnie uwagę klientów i zwiększy ich zaufanie do Twojej marki.
      Kod Marki Co to jest digital marketing

      Kluczowe narzędzia i metryki w digital marketingu

      W zakres digital marketingu wchodzi:

      • Pozycjonowanie
      • Google Ads
      • Content marketing
      • Media społecznościowe
      • Lokalna widoczność w Google

      Wymienione narzędzia marketingowe to rozwiązania technologiczne służące promowaniu produktów, towarów i usług. 

      Większość firm korzysta równolegle z kilku różnych platform do różnych celów, takich jak analityka, reklama czy marketing w mediach społecznościowych. 

      Pozycjonowanie i Google Ads jako elementy strategii 

      Kluczową rolę w digital marketingu odgrywa pozycjonowanie – SEO. Wiąże się to z optymalizacją strony pod kątem technicznym i merytorycznym, w celu uzyskania jak najlepszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych.

      W tej strategii skupiamy się na dostarczaniu ważnych informacji i odpowiadaniu na pytania użytkowników. W praktyce oznacza to działania analityczne (związane z frazami kluczowymi), wybór odpowiednich treści na bloga, optymalizację kodu strony i budowanie wartościowych linków zenwętrznych – czyli artykułów na innych portalach, które będą kierować do naszej witryny.

      Jest to strategia długoterminowa, którą warto rozważyć. Jeśli zostanie odpowiednio przeprowadzona, to nawet po zakończeniu działań związanych z pozycjonowaniem, ruch na stronę z wyszukiwania organicznego będzie utrzymywał się na wysokim poziomie. 

      Google Ads umożliwia firmom promować swoje produkty i usługi poprzez następujące sposoby: 

      • płatne reklam w wyszukiwarce Google,
      • strony partnerskie,
      • aplikacji mobilne,
      • platformy reklamowych Google.

      Google Ads Reklamy wyświetlają się na podstawie słów kluczowych, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarki, a reklamodawcy płacą jedynie za kliknięcia lub wyświetlenia ich reklam. Dzięki Google Ads możesz szybko dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, zwiększyć świadomość marki i błyskawicznie wygenerować ruch na stronie, który przełoży się na dodatkowe konwersje zakupowe. Ze względu na dużą konkurencję, ma to sens w przypadku większych przedsiębiorstw, które są w stanie przeznaczyć na reklamę duże budżety. Jeśli jesteś małą firmą, trudno Ci się będzie przebić z reklamą na frazy kluczowe, które przejęli już więksi gracze. 

        Rola treści wideo w strategii marketingowej

        W strategii digital marketingu liczy się treść. Szczególnie ważne jest, aby na pierwszym miejscu stawiać potrzeby użytkowników i tworzyć przydatne, wartościowe i unikalne treści, które relanie mogą im pomóc. 

        Ważne jest również, aby poruszana w tekście tematyka była przedstawiona w jasny sposób, a struktura umożliwiała szybkie odnalezienie najważniejszych informacji. Content marketing to coś więcej niż tylko tekst, dlatego warto wzbogacać swoje treści pomocnymi infografikami, tabelami, zdjęciami oraz materiałami wideo.

        Kiedy zadbasz o te wszystkie elementy, jest duża szansa, że ​​publikacja, która wpisze się w potrzeby użytkowników i rozwiąże ich problemy, będzie Twoim pierwszym wyborem dla Twojej witryny. Dawno minęły czasy, gdy zły tekst pełen słów kluczowych spełniał swoje zadanie.

        Automatyzacja marketingu i jej znaczenie

        Automatyzacja marketingu to uruchomienie procesów marketingowych za pomocą oprogramowania przetwarzającego duże ilości danych i umożliwiającego spersonalizowaną komunikację w wielu kanałach.

        Automatyzacja marketingu pozwala na dokładną identyfikację użytkowników poprzez zbieranie szczegółowych danych o nich, w tym o ich cechach, zachowaniach i wcześniejszych transakcjach. SMS, e-mail, Facebook Messenger itp. służą do automatycznej i spersonalizowanej komunikacji z klientami. I więcej działań jesteś w stanie zautomatyzować, bym większa będzie ich efektywność, a więc skuteczność Twojego marketingu. 

        Ocen poradę
        Blog O nas

        Jesteśmy Dominika i Kamila

        Pomożemy Ci zbudować wyjątkową markę, która będzie do Ciebie pasować jak ulał. Oczarujesz wymarzonych klientów i będziesz mogła rozwijać swój biznes na luzie.

        Pomagamy dotrzeć do serca marki
        Lubimy upraszczać
        Liczą się dla nas efekty

        Wyślij zgłoszenie na: kontakt@kodmarki.pl
        +48 606 798 771

        szukaj wg kategorii