Dlaczego warto zbudować markę Premium i jak to zrobić?
Rok 2020 okazał się przełomowy dla firmy Kod Marki. We wrześniu sprzedałam po raz pierwszy projekt w cenie Premium. Z pomocą mentorki dopracowałam ofertę tak, by kwalifikowała się jako oferta VIP i przeprowadziłam pierwszą rekrutację na projekt Premium w cenie 25 000 zł. Klientka się zdecydowała i podpisałyśmy umowę. Od tamtego momentu zrealizowałyśmy 8 projektów, których średnia wartość wynosiła 23 625 tys zł. Średnio jeden projekt na 2 miesiące. Nie obniżyłam ceny mimo, że czasem trzeba było dłużej poczekać na klientkę Premium. Nasz projekt w najwyższej cenie, na jaką została podpisana umowa sięgał 37 tys. złotych. Docelowo w przeciągu 2 lat chcemy podnieść ceny do 50 tys. zł za projekt, nie wydłużając przy tym czasu realizacji. A jednocześnie zmniejszyłyśmy ilość realizowanych w skali roku projektów indywidualnych do czterech.
Piszę o tym dlatego, że gdyby mi ktoś w 2018 roku powiedział, że będę podpisywać umowy na projekty w takich cenach, powiedziałabym, że to raczej mało realne. Bo jak 2 osobowa mikrofirma może realizować projekty Premium? Co innego większe agencje reklamowe…
Ty też możesz zbudować markę Premium i biznesowo genialnie prosperować.
Nie ma znaczenia w jakiej branży działasz. Nie ma też znaczenia, jaki masz zasięg geograficzny, szczególnie że jak zakładam działasz online. To co się liczy, to WARTOŚĆ jaką dostarczasz klientom. A to Ty określasz jaką wartość dajesz. Markę Premium możesz więc budować jako mikrofirma dla dowolnej marki osobistej – coacha, prawnika, mentora, terapeuty. Jeśli tworzysz wysokiej jakości naturalne kosmetyki, oferujesz usługi ogrodnicze, czy uczysz, jak budować zdrowy styl życia. Co więcej, możesz zaprojektować markę Premium wg swojej własnej wizji, dopasowanej do Twojej branży i wymarzonego klienta. Pozwoli Ci to nie tylko rozwijać biznes online, ale zyskasz wolność finansową i będziesz cieszyć się życiem, o jakim marzysz.
Czym zatem kierować się budując markę Premium?
1. Po pierwsze dostrzeż sama, co jest wyjątkowego w Twojej marce i doceń to!
Faktem jest, że Twoja marka jest wyjątkowa, bo Ty JESTEŚ WYJĄTKOWA. Przyszłaś na świat obdarzona unikalnym zestawem talentów i umiejętności. W połączeniu z Twoim doświadczeniem życiowym i zawodowym JUŻ DZIŚ TWORZYSZ UNIKALNĄ MARKĘ, która jest CENNA.
Jeśli chcesz, aby inni docenili, to co robisz, najpierw SAMA MUSISZ TO DOCENIĆ. Nie licz na to, że przyjdzie taki moment kiedy ktoś Ci to powie. Bez wiary w siebie i swoją markę BĘDZIE CI TRUDNO ZBUDOWAĆ MARKĘ PREMIUM.
Dlaczego? Bo jednym z podstawowych warunków budowania marki Premium jest PEWNOŚĆ SIEBIE.
2. Po drugie, wyszlifuj swoją metodę na diament i przenieś ją na poziom VIP.
A to oznacza, że warto wypracować swoją AUTORSKĄ METODĘ pracy z klientami. Zrób wszystko, aby była ona tak dobra, że zaczniesz być dzięki niej rozpoznawana. Jeśli jej jeszcze nie masz – wypracuj ją. Twoja metoda ma być skuteczna i trafiać w potrzeby klienta.
Jeśli chcesz budować markę Premium – zadbaj o wysoką jakość. MODYFIKUJ I POPRAWIAJ na bieżąco swoją ofertę. Jak najwięcej pracuj z klientami 1×1. Pytaj, czego potrzebują, co należy zmienić, co warto poprawić, a co jest zbędne i bez wyrzutów sumienia możesz się bez tego pozbyć.
MARKA PREMIUM TO NIE WYNIK GENIALNEGO POMYSŁU, ALE UWAŻNEGO SŁUCHANIA KLIENTA
Doświadczenie czyni mistrza. Wykraczaj poza standard i dodaj do swojej usługi coś wyjątkowego, czego konkurencja nie oferuje. Wysoka jakość Twojej usługi uzasadnia kolejny krok niezbędny do zbudowania marki Premium – wysoką cenę.
3. Po trzecie – wyceń swoją ofertę biorąc pod uwagę jej wartość, a nie czas jaki jest potrzebny na jej realizację.
Ludzie płacą za SKUTECZNE ROZWIĄZANIE ICH PROBLEMU. Ty wiesz, jak dany problem rozwiązać, ale Twój klient tego nie wie. Gdyby wiedział, nie szukałby pomocy. Twoja wiedza oznacza dla klienta konkretną wartość, za którą gotowy jest zapłacić. Ale to Ty decydujesz ile.
Marka Premium to wysoka cena, która wynika z wysokiej jakości, jaką klient otrzymuje. Klienci podświadomie uznają, że wysoka cena przekłada się na jakość i są skłonni zainwestować więcej, niż ryzykować zakup w niskiej cenie.
Nie umiesz uchwycić jaka jest wartość tego, co oferujesz? – Zapytaj klientów, zbieraj dobre rekomendacje, dowiedz się, JAK DZIĘKI TOBIE ICH ŻYCIE STAJE SIĘ LEPSZE?
4. Po czwarte – Każdy etap pracy nad ofertą ułóż w proces. Upraszczaj i dbaj o porządek.
Przyjrzyj się jak pracujesz. Ułóż swoje działania w POWTARZALNY PROCES i zapisz je. Twórz checklisty i używaj ich za każdym razem kiedy ruszasz z projektem. Zaoszczędzi Ci to czasu i wszelkich niedomówień w pracy z klientem:
Co my w naszej działalności wrzucamy w proces?
– przyjęcie nowego projektu do realizacji (aplikacja, umowa, faktury)
– ankiety pogłębione i rozmowa wstępna
– etap projektowania i etap wdrożenia projektu
– kampania sprzedażowa
– przekazanie projektu i zdobycie rekomendacji
5. Po piąte – ceń swój czas. Rób tylko to, co niezbędne. Automatyzuj, deleguj zadania. Pamiętaj, że marka Premium nie jest dla każdego.
Określ ile czasu chcesz przeznaczyć na pracę 1×1 z klientami indywidualnymi. Bardzo uważnie określ segment swojego klienta. Ograniczona dostępność wynikająca z wysokiej ceny usług podnosi wartość marki na rynku.
BUDUJ BIZNES WOKÓŁ STYLU ŻYCIA. Będziesz mogła cieszyć się życiem, gdy dasz sobie na to czas. Planuj w pierwszej kolejności CZAS WOLNY – w skali roku, miesiąca, tygodnia, dnia. Dopiero w wolnych przestrzeniach planuj czas na pracę.
Za priorytet uznaj ROZWÓJ SWOJEJ MARKI. Podziel dzień/tydzień na pół i pierwszą połowę przeznacz na pracę nad swoją marką. Drugą połowę – na pracę dla klientów.
Rób tylko to, w czym nie można Cię zastąpić – rozmowy sprzedażowe, nagrywanie wideo, szkoleń, webinarów. Resztę oddawaj, deleguj zadania. Nie jesteś niezastąpiona. Co tylko się da – AUTOMATYZUJ. Zaoszczędzi Ci to mnóstwo czasu i da ogrom satysfakcji.
Na koniec kilka dodatkowych powodów, dlaczego zdecydowałyśmy się budować markę Premium?
– Pozwala nam to pracować z wymarzonymi klientkami i tworzyć projekty idealnie dopasowane do odbiorcy. Z klientkami Premium doskonale się pracuje. Wiemy to z doświadczenia.
– Możemy się w pełni skupić na projekcie, ponieważ nic nas nie rozprasza. Dzięki temu możemy dostarczyć naszym klientkom usługę wyższej jakości.
– Możemy dopasować pracę do naszego harmonogramu i stylu życia. A nie jak wcześniej – kiedy całe nasze życie koncentrowało się na pracy. Nie pracujemy wieczorami. Weekendy zarezerwowane są dla rodziny.
– I co najważniejsze – czujemy, że jesteśmy godnie wynagradzane za naszą pracę. A do daje nam mnóstwo radości i spełnienie. Kiedy kochasz swoją pracę i dobrze na niej zarabiasz – Twoje życie nabiera sensu.
Co myślisz o zbudowaniu własnej marki Premium? Jestem bardzo ciekawa, czy byłabyś na to zdecydowana? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzu.
0 komentarzy